سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرفروش ترین دستگاه های طب سنتی

دستگاه بادی آنالایزر یا بادی کامپوزیشن آنالایزر، یکی از بهترین روشهای تجزیه و تحلیل وضعیت سلامت بدن فرد از نظر وزن و قدرت جذب مواد غذایی است. بر خلاف وزن یا شاخص توده بدن (BMI)، دستگاه آنلایز ترکیبات بدن اطلاعات کاملی در خصوص میزان چربی موجود در بافتها در اختیار پزشک قرار میدهد. در نتیجه با استفاده از این اطلاعات به راحتی میتوان متوجه شد که فرد در کدام یک از دسته های کم وزن ، وزن طبیعی ، اضافه وزن یا چاقی قرار میگیرد. در ادامه این مطلب با اطلاعات تکمیلی در مورد دستگاه تجزیه و تحلیل بدن همراه ما باشید.

مفاهیم بادی کامپوزیشن، وزن و BMI به چه معنا هستند؟

برای تشخیص وضعیت سلامت فرد از لحاظ وزن، به هر سه مفهوم بادی کامپوزیشن، وزن و BMI نیاز است. گرچه این سه مفهوم در نگاه اول مشابه و یکسان به نظر میرسند، اما با یکدیگر متفاوت هستند:

وزن (Body Weight)

وزن، یکی از ساده ترین شاخص های اندازه گیری سایز و سلامت بدن است. چرا که به سادگی و با تجهیزات ساده ای قابل اندازه گیری است. برای اندازه گیری این شاخص تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ترازو خریده و هر ازچندگاهی وزن خود را اندازه بگیرید. گرچه استفاده از این روش بسیار ساده و غالبا کم هزینه است، اما اطلاعات دقیقی نیست که برای تعیین وضعیت سلامتی بدن به آن نیاز دارید.

جالب است بدانید که وزن نمایش داده شده توسط ترازو، تحت تاثیر موارد مختلفی از جمله : چرخه قاعدگی ، مصرف غذا و … است. بنابراین نمیتوان از تنها یک عدد، نتیجه گرفت که آیا فرد در وضعیت خوبی از نظر سلامت وزن قرار دارد یا نه.

شاخص توده بدن (BMI)

شاخص BMI یکی دیگر از شاخص هایی است که کمی بهتر از شاخص وزن عمل میکند اما همچنان کامل نیست. با استفاده از این شاخص میتوان برای تعیین طبیعی بودن یا نبودن تناسب قد و وزن افراد استفاده کرد.

با استفاده از این شاخص هم نمیتوان متوجه مقدار دقیق چربی یا توزیع چربی بدن شد. ممکن است بر اساس BMI، فردی با درصد چربی بدن طبیعی، دچار اضافه وزن یا چاق در نظر گرفته شود و برعکس.

 

بادی کامپوزیشن (Body Composition)

دستگاه آنالایزر بدن با استفاده از روشهای مختلفی انجام میشود که هرکدام مزایا و معایب منحصر به خود را دارد. مزیت اصلی استفاده از دستگاه تجزیه و تحلیل بدن به جای وزن یا BMI این است که میتوان درصد چربی بدن و توزیع چربی بدن را اندازه گیری کرد؛ که هر دو با هم از جمله دلایل اصلی بسیاری از بیماریها در نظر گرفته میشوند.

برخی از روش های تجزیه و تحلیل ترکیب بدن به همان اندازه روشهای اندازه گیری وزن بدن و BMI ساده هستند، اما این روش ها نسبت به روش های دشوارتر تجزیه و تحلیل ترکیب بدن، دقت کمی دارند.

بنابراین اگر برای سلامتی خود ارزش قائل بود و وقت کافی دارید، بهتر است استفاده از دستگاه مدیانا جهت تجزیه و تحلیل بدن را به شما توصیه میکنیم.

آشنایی با انواع چربی بدن

در میان انواع ترکیبات بدن، چربی معمولا به عنوان یکی از ترکیبات مضر در نظر گرفته میشود. در حالی که وجود مقدار مشخصی چربی در بدن هرکس، به منظور عملکرد صحیح سایر بخشهای بدن، ضروری است. زمانی که شما از یکی از انواع دستگاه آنالیز ترکیبات بدن استفاده میکنید، اطلاعات کاملی در خصوص موارد زیر دریافت خواهید کرد:

  • میزان چربی موجود در بدن
  • میزان چربی موجود در هر یک از بافتهای بدن به صورت مجزا
  • چگونگی توزیع چربی در بدن
  • تاثیر هریک از چربیها در شکلگیری انواع بیماری

با استفاده از این اطلاعات دقیق، به راحتی میتوان متوجه شد که شما در کدام یک از گروههای کم وزن، وزن طبیعی، چاق قرار میگیرد.

چربی ضروری

چربی ضروری همانطور که از نامش مشخص است، از جمله موارد ضروری برای عملکرد صحیح ارگانهای اصلی بدن است. این چربی موجود در قلب ، ریه ها ، کبد ، طحال ، کلیه ها ، روده ها ، عضلات و نواحی غنی از چربی مانند مغز و ستون فقرات است. زنان مقدار اضافی چربی ضروری بدن دارند که به آن چربی ضروری خاص جنس گفته می شود. این چربی ضروری اضافی در تنظیم هورمون و بارداری و فرمدهی پستانها ، لگن ، لگن و باسن موثر است.

به منظور اطمینان از حفظ ذخایر چربی ضروری، توصیه میشود که مردان کمتر از 3? و زنان باید حداقل 10 تا 12? چربی بدن را حفظ کنند. زنانی که از 10 تا 12 درصد چربی بدن کمتر چربی ضروری دارند، ممکن است اختلالاتی در چرخه قاعدگی خود را مشاهده کنند که می تواند به سایر مشکلات سلامتی مانند از بین رفتن مواد معدنی استخوان و افزایش استرس کمک کند.

چربی ذخیره سازی

چربی ذخیره سازی، به چربی گفته میشود که فرد اضافه بر مقدار مورد نیاز در بدن دارد. این چربی خطرناک نخواهد بود، جز در مواردی که مقدار آن بیش از حد معمول نشود. محل ذخیره سازی این نوع چربی معمولا در بافتها، خصوصا بافتهای اطراف شکم. مردان و زنان سالم علاوه بر ذخایر چربی ضروری ، مقدار مشابهی چربی ذخیره (به ترتیب 12 و 15 درصد) دارند.

سطح سالم و ناسالم چربی بدن

به طور کلی ، استانداردهای قابل قبول چربی برای مردان و زنان به ترتیب 20 و 30 درصد است. این بدان معناست که مردانی که بیش از 20? چربی بدن دارند و زنانی که بیش از 30? چربی بدن دارند در مقایسه با افرادی که درصد چربی کمتری در بدن دارند ، در معرض خطر بیشتر بیماری های قلبی ، دیابت و سایر بیماری های مرتبط هستند.

اهمیت نحوه توزیع چربی در بدن

در حالی که درصد کل چربی مهم است، نحوه توزیع آن نیز در شدت بیماری تاثیرگذار است. افرادی که چربی بیشتری در اطراف شکم خود دارند (شکل “سیب”) بیشتر از افرادی که چربی را در لگن، باسن یا ران خود حمل می کنند (شکل “گلابی”) در معرض خطر بیماری های قلبی، سکته و دیابت هستند.

بادی آنالایزر چیست؟

دستگاه آنالایزر بدن، یکی از روشهای اندازه گیری میزان چربی بدن است. به طور کلی با استفاده از روشهای معمول قادر به اندازه گیری میزان چربی و آب موجود در بدن نخواهیم بود. در صورتی که با استفاده بادی کامپوزیشن آنالایزر به راحتی میتوان متوجه میزان چربی موجود در بدن و محل دقیق آنها شد.

 

مقادیر مناسب آنالایزر بدن

شورای ورزش در آمریکا (ACE) مقادیر زیر را برای جمعیتهای مختلف ارائه می دهد.

توضیحات زنان مردان
چربی ضروری 10? تا 13 2? تا 5?
ورزشکاران 14? تا 20? 6? تا 13?
تناسب اندام 21? تا 24? 14? تا 17?
قابل قبول 25? تا 31? 18? تا 24?
چاقی بیش از 32? بیش از 25?

ورزشکاران چربی کمتری در بدن دارند که ممکن است برای عملکرد بهتر در ورزشهایی مانند دویدن و دوچرخه سواری مفید باشد. در حالی که اگر این چربی از یک حدی کمتر شود، خصوصا در زنان، منجر به عارضه های مختلفی میشود.

روشهای اندازه گیری بادی کامپوزیشن

امپدانس بیوالکتریک

امپدانس بیوالکتریک را می توان با واحدهای دستی و مقیاس های چربی بدن BIA اندازه گیری کرد. در این روش تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دستگاه راه بروید تا تست سلامت شما انجام شود. با استفاده از جریان بسیار کمی که از درون بدن شما جریان پیدا میکند، میتوان مقادیر چربی و آب بدن را به طور کامل اندازه گیری کرد.

دستگاه ترکیب سنج از نوع امپدانس بیوالکتریک در مدل و برندهای مختلف به فروش میرسد. شما میتوانید یکی از آنها را خریداری کرده و به راحتی در منزل از آن استفاده کنید.

اندازه گیری پوستی

این متد معمولا توسط مربیان تناسب اندام یا به عنوان بخشی از یک برنامه کاهش وزن مورد استفاده قرار میگیرد. با استفاده از کولیسهای مخصوص که در قسمتهای مختلف بدن قرار میگیرد، میتوان میزان چربی موجود در بافتهای مختلف را اندازه گیری کرد.

اسکن DEXA

اسکن DEXA با استفاده از اشعه ایکس با انرژی دوگانه و در یک محیط پزشکی با استفاده از متخصص انجام میشود. این روش نه تنها به عنوان یکی از روشهای بادی کامپوزیشن آنالایزر، بلکه به عنوان روشی جهت اندازه گیری تراکم استخوان استفاده میشود.

عنبیه شناسی

دستگاه عنبیه شناسی خارجی یا ایریدولوژی مشاهده نشانه های روی عنبیه چشم جهت تشخیص بیماری را گویند. هیج دو عنبیه ای در عالم شبیه هم نیست.

عنبیه بخشی است که در زیر قرنیه قرار گرفته و مشخص کننده رنگ چشم افراد است ولی هنگامی که از نمای نزدیک بررسی دقیق شود می تواند ما را در شناسائی

روش گذشته زندگی فرد یاری رساند و باعث تشخیص  بیماری می شود به طوریکه مثلا با تغییر در روش زندگی می توان در وهله اول جلوی پیشرفت بیماری را گرفت و

در مراحل بعدی به درمان صحیح بیماری پرداخت. اهمیت این مسئله در این است که با شناسائی تغییرات عنبیه می توان پیش بینی نمود که در آینده فرد

مثلا در معرض بیماری تیروئید و یا دیابت  قرار می گیرد  که در این صورت این افراد با آگاهی از آن می توانند زندگی ای در پیش بگیرند که باعث

حداقل فشار برروی غده تیروئید و یا لوزالمعده شوند و با این کار حداقل، زمان شروع بیماری ارثی خود  را به تاخیر بیاندازند و در مواردی هم با تشخیص دقیق

بیماری به درمان دقیق بیماری بپردازند .

دستگاه عنبیه شناسی آیروسکوپ، بهترین وسیله برای تشخیص بیماری از روی چشم!

دستگاه عنبیه شناسی آیروسکوپ یکی از بهترین وسیله ها برای تشخیص بیماری و مشکلات جسمی در بدن است.

اگر شما هم برایتان جالب است که این دستگاه چیست و چگونه کار می کند، با ما همراه باشید تا به طور کامل با دستگاه عنبیه شناسی آیروسکوپ آشنا شده و از کاربرد های آن شگفت زده شوید.

به طور خلاصه این دستگاه از علم شناخت بیماری‌ها از روی عنبیه ( مانیتورینگ هوشمند بدن ) بیماری‌ها یا اختلال در هر ارگان از بدن را در پنج دقیقه همانند یک اسکنر تشخیص و نشان می‌دهد.

این دستگاه حرفه ای توجه عموم را به خود جلب کرده، و عملکرد آن برای خیلی از افراد بسیار غیر ممکن و دور از ذهن می‌باشد، زیرا تا به حال علم نتوانسته بود فناوریی ایجاد کند که بتواند تمام مشکلات درون سلولی را ظرف چند دقیقه به آسانی و با کمترین دستگاه‌ها و تجهیزات شناسایی نماید.

با استفاده از این فناوری می توان؛ قبل از به وجود آمدن بیماری‌ها برای پیشگیری اقدامات لازم را انجام داد و از بروز آن بیماری جلوگیری کرد.

 

تشخیص بیماری و ارگان‌های آسیب دیده با دستگاه عنبیه شناسی آیروسکوپ

دستگاه عنبیه شناسی آیروسکوپ با تشخیص بیماری از روی عنبیه به راحتی میتواند ارگان‌هایی که دچار صدمه و یا آلوده شده؛ را شناسایی کند تا نسبت به پاکسازی و درمان تا بهبود کامل اقدام نمایید.

در شیوه تشخیص درمان با عنبیه، متخصصین برای تشخیص مشکلات در عنبیه، وضعیت عنبیه، قسمت رنگی چشم، مردمک و شبکیه قسمت انتهایی و بخش گیرنده‌های بینایی را مورد ارزیابی قرار داده که هر تغییرات رنگی یا برجستگی در نواحی مورد نظر نشانه بیماری است.

یکی از اقدام‌های درمانی برای رفع بسیاری از بیماری‌ها، سم زدایی است که وجود سیم رابط فیلتر دستگاه سم زدایی بدن این برای این کار از واجبات است.


ویژگی های دستگاه عنبیه شناسی آیروسکوپ

  • سازگار با ویندوز 10،8،7،Vista،XP
  • 2چراغ LED در اسکوپ، از جمله دکمه ضبط تصویر اسکوپ و ضبط دیجیتال در نرم‌افزار
  • لنز 6 مگا پیکسلی با وضوح بالا
  • پردازنده تصویر DSP ویژه، با قابلیت تثبیت کنندگی تصویرنوری ( طراحی مخصوص برای عنبیه شناسی )
  • 2 چراغ LED در اطراف لنز، با امکان کنترل تکی/ دوتایی( استفاده از یک لامپ یا دو لامپ )
  • 5 دکمه کنترل در اسکوپ، از جمله دکمه ضبط تصویر اسکوپ و ضبط دیجیتال در نرم افزار
  • تنظیم خودکار میزان سفیدی و کنتراست نور
  • تصویر برداری واضح و دقیق
  • دارای عملکرد امکان مقایسه دو تصویر
  • تنظیم فوکوس برای گرفتن تصویر واضح
  • حالت ضبط 3D
  • ظاهر زیبا و طراحی منحصر به فرد خلاقانه
  • کاربری آسان و ساده
  • دارای اپلیکیشن پیشرفته تجزیه و تحلیل و تشخیص بیماری‌ها به زبان فارسی
  • سازگار با عدسی عنبیه، عدسی مو و عدسی پوست
  • دارای گواهینامه:FCC،CE،Rohs


نحوه کار با دستگاه عنبیه شناسی آیروسکوپ چگونه است؟

قطعا برای شما هم جالب است بدانید کار با این دستگاه چگونه است.

نحوه کار با دستگاه عنبیه شناسی آیروسکوپ بسیار آسان بوده و با توجه به اینکه مستقیم به کامپیوتر وصل می‌شود، نیاز به برق ندارد.

فوکوس و روشنایی تصویر را می‌توان با استفاده از دکمه‌هایی که در دسته آیریسکوپ وجود دارد تنظیم کرد.

این دستگاه هم چنین از نرم افزار مخصوص به خود که برای کاربران فارسی زبان نیز می‌باشد برای ذخیره اطلاعات بیمار، ذخیره تصاویر عنبیه‌های وی، ذخیره تجزیه تحلیل و تشخیص ارائه شده توسط خود نرم افزار و نیز تجویزهای عنبیه شناس در قالب پرونده خود بیمار استفاده می‌کند.

این گزارش‌ها را می‌توان با توجه به تاریخ و زمان گرفته شده چاپ و ذخیره کرد.
با یک اسکن ساده از عنبیه، بیمار از وضعیت کلی سلامت جک سمانی خود آگاه شده و مشکلاتی که در گذشته داشته و یا در حال حاضر با آن‌ها گریبان‌گیر است و نیز مشکلاتی که در آینده با آن روبرو خواهد بود، را می‌داند.

به راحتی می‌توان گفت که این ابزار در واقع مشاور سلامت افراد خواهد بود و از بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات در مراحل اولیه پیشگیری به عمل خواهد آورد. بنابراین این دستگاه را جزو دستگاه‌های درمانی محسوب می‌کنند.

عنبیه شناسی همانطور که از نامش مشخص است برای شناسایی و تشخیص بیماری‌های مختلف از سوی درمانگران شیوه‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین کارکرد آن در طب‌های مکمل و حتی در طب مدرن تنها برای شناسایی بیماری‌ها و احتمال ابتلای افراد به بیماری‌ها و اختلالات مختلف است.

بنابراین از عنبیه شناسی نمی‌توان به‌عنوان یک شیوه درمانی مکمل که نظامی کامل برای تشخیص و درمان بیماری‌ها دارد، نام برد اما می‌توان از آن به‌عنوان

یکی از شیوه‌های تشخیص بیماری در انسان یاد کرد. در این شیوه درمانگر با مشاهده رنگ  چشم و بررسی تغییرات به‌وجود آمده در آن برای تشخیص بیماری‌ها و

اختلال‌های احتمالی اقدام می‌کند. این شیوه در مکاتب طبی مختلف از قبیل طب سنتی ایران و حتی طب مدرن در امر تشخیص و بررسی روند درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته باید توجه کرد که این رشته ماهیت درمانی ندارد ولی به لطف بنیانگذاران آن درمان‌های طبیعی و مکمل با این شیوه تلفیق شده‌اند.

در طب رایج نیز برای تشخیص بیماری‌ها به بررسی وضعیت اسکلرا(بخش سفید چشم)، عنبیه (بخش سیاه چشم) و

شبکیه (بخش انتهایی و محل گیرنده‌های بینایی) می‌پردازند. هرگونه تغییر رنگی در این مناطق نشانه بروز بیماری در فرد است.

به‌عنوان مثال اختلالات کبد مانند هپاتیت باعث تغییررنگ سفیدی چشم و تمایل آن به زردی می‌شود.

ابتلا به فشارخون بالا و دیابت نیز تغییرات خاصی را در ناحیه شبکیه چشم ایجاد می‌کند.

علاوه بر این درمانگران با مشاهده عنبیه و تشخیص هاله در بخش بالایی آن می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری چربی خون را در بیماران‌شان تشخیص دهند.

درمانگران عنبیه شناسی بر این باورند که سوء مصرف مواد‌مخدر، مصرف مواد سمی، مسمومیت و ابتلا به برخی از بیماری‌های خاص موجب تغییر اندازه مردمک چشم می‌شود.

در باور عامه مردم نیز این نکته مورد توجه است که افرادی که موادمخدر یا روانگردان مصرف می‌کنند با تغییراتی در چشم به‌ویژه اندازه مردمک چشم‌ها مواجه می‌شوند.

بنابراین مشاهده وضعیت چشم‌ها یکی از شیوه‌های بررسی سوءمصرف مواد است که احتمال مسموم شدن با مواد خطرناک و سمی را در بدن مورد بررسی قرار می‌دهد.